Informacje o Zarządzie
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej działa obecnie w 2 osobowym składzie:
- Iwona Szczepaniak
- Paweł Szczepaniak
Kontakt do Zarządu:
Czym zajmuje się Zarząd?
- kieruje bieżacymi sprawami wspólnoty mieszkaniowej,
- reprezentuje wspólnotę mieszkaniową na zewnątrz,
- reprezentuje wspólnotę mieszkaniową w stosunkach między wspólnotą a poszczególnymi właścicielami lokali,\
- zawiera umówy z wykonawcami poszczególnych prac, np. prac remontowych czy konserwacyjnych,
- kontroluje realizację zleconych zadań i płaci za nie zgodnie z umową,
- rozlicza koszty ogrzewania i wody dla poszczególnych lokali,
- przynajmniej raz do roku zwołuje zebrania właścicieli lokali należących do wspólnoty mieszkaniowej,
- przygotowujee sprawozdania z prowadzonej działalności i przekazuje je lokatorom,
- prowadzi księgowości wspólnoty mieszkaniowej w tym zestawienia rozliczeń dla poszczególnych lokali.
Czynności przekraczające zakres Zarządu
- ustalenie wynagrodzenia zarządu lub zarządcy nieruchomości wspólnej;
- przyjęcie rocznego planu gospodarczego;
- ustalenie wysokości opłat na pokrycie kosztów zarządu;
- zmiana przeznaczenia części nieruchomości wspólnej;
- udzielenie zgody na nadbudowę lub przebudowę nieruchomości wspólnej, na ustanowienie odrębnej własności lokalu powstałego w następstwie nadbudowy lub przebudowy i rozporządzenie tym lokalem oraz na zmianę wysokości udziałów w następstwie powstania odrębnej własności lokalu nadbudowanego lub przebudowanego;
- udzielenie zgody na zmianę wysokości udziałów we współwłasności nieruchomości wspólnej;
- dokonanie podziału nieruchomości wspólnej;
- nabycie nieruchomości;
- wytoczenie powództwa, o którym mowa w art. 16;
- ustalenie, w wypadkach nieuregulowanych przepisami, części kosztówzwiązanych z eksploatacją urządzeń lub części budynku służących zarówno doużytku poszczególnych właścicieli lokali, jak i do wspólnego użytku właścicieli co najmniej dwóch lokali, które zaliczane będą do kosztów zarządu nieruchomością wspólną;
- udzielenie zgody na podział nieruchomości gruntowej zabudowanej więcej niż jednym budynkiem mieszkalnym i związane z tym zmiany udziałów w nieruchomości wspólnej oraz ustalenie wysokości udziałów w nowo powstałych, odrębnych nieruchomościach wspólnych;
- określenie zakresu i sposobu prowadzenia przez zarząd lub zarządcę, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono w sposób określony w art. 18 ust. 1, ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządu nieruchomością wspólną, zaliczek uiszczanych na pokrycie tych kosztów, a także rozliczeń z innych tytułów na rzecz nieruchomości wspólnej.
Do podjęcia przez zarząd czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu potrzebna jest uchwała właścicieli lokali wyrażająca zgodę na dokonanie tej czynności oraz udzielająca zarządowi pełnomocnictwa do zawierania umów stanowiących czynności przekraczające zakres zwykłego zarządu w formie prawem przewidzianej.
Podstawa prawna
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej działa w oparciu o Ustawę o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994 r.